? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, April 5, 2009

Pendapat saya...

1. Apakah pendapat/persepsi anda apabila diberitahu bahawa anda dikehendaki untuk menyiapkan satu koswer yang menggabungkan semua elemen-elemen multimedia?

Apabila saya diberitahu oleh ustaz Azlan tentang projek yang perlu dibuat, pada mulanya saya rasa sangat risau kerana saya kurang pasti apakah koswer yang ustaz maksudkan tersebut. Apabila saya bertanya kepada sahabat saya tentang koswer tersebut, saya baru faham dan agak nampak sikit apa yang yang perlu dibuat. Namun, kerisauan masih lagi bersarang di hati. Apabila saya dah mula masuk dalam kumpulan projek dan kami memulakan perbincangan, saya sudah nampak kerja yang perlu saya buat dan ini menuntun saya untuk menekuni keraja saya tersebut. Walaupun pada mulanya saya rasa agak rumit tapi saya rasa seronok jugak kerana kalau tidak kerana bersusah payah ini, kami tidak berjaya menghasilkan projek tersebut. Satu kelegaan yang amat besar bagi saya kerana projek kami telah siap dan telah dibentangkan. Alhamdulillah...

Saya rasa bersyukur sangat..

2. Pada pendapat anda adakah projek ini akan dapat membantu anda ketika anda menjalani praktikum nanti?

Pada pendapat saya, projek ini sangat membantu kami untuk menjalani praktikum nanti. Projek ini boleh dijadikan satu bahan pengajaran di sekolah. Projek ini mungkin menjadi satu kaedah yang boleh menarik minat pelajar untuk belajar tentang subjek yang diajar nanti. Bagi saya, projek ini sememangnya bermanfaat sekali kepada kami yang bakal bergelar guru suatu hari nanti.


3. Untuk makluman anda ketika pembentangan projek nanti, rakan-rakan anda yang lain dikehendaki untuk membuat penilaian terhadap anda berasaskan bintang (memberikan jumlah bintang yang bersesuaian dengan produk yang dihasilkan dan pembentangan yang dilakukan)

Soalannya, sekiranya anda fasilitator/tutor kelas ini, adakah anda akan menukar kaedah penilaian tugasan ini?
Jika YA, jelaskan bagaimana dan mengapa? Jika TIDAK (dan ingin mengekalkan kaedah penilaian menggunakan sistem bintang), mengapa?


Sekiranya saya menjadi fasilitator, saya akan mengekalkan kaedah penilaian menggunakan sistem bintang ini, tetapi tidak menggunakannya 100% untuk menilai prestasi pelajar berdasarkan bintang yang diberikan oleh kawan-kawan mereka. Hal ini kerana, kadang-kadang pelajar tidak jujur dalam menilai kawan-kawan mereka. Kadang-kadang pelajar hanya sekadar memenuhi arahan yang dikeluarkan oleh fasilitator untuk menilai kawan-kawan mereka.Mereka tidak serius dalam menilai. Namun tidak semua yang bersikap sedemikian. Terdapat juga pelajar yang jujur dalam menilai.

0 comments: